Σελίδες

Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΔΕΘ, ο Τσανγκ, ο φραπές, και το μπιτσόμπαρο


Ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης Μένουμε Θεσσαλονίκη

Η ΔΕΘ, ο Τσανγκ, ο φραπές, και το μπιτσόμπαρο
Με αφιέρωμα στον «φραπέ», θεματικό πάρκο beach bar, και κεντρικό παρουσιαστή τον Ορέστη Τσάνγκ του Σαρβάιβορ, θα υποδεχθεί η φετινή ΔΕΘ την τιμώμενη Κίνα. Δυστυχώς, φαίνεται πως οι ιθύνοντες που αποφάσισαν να παρουσιάσουν αυτό το προφίλ της πόλης στους επίσημους προσκεκλημένους της έχουν μπερδέψει το ρήμα "εκθέτω" με το ρήμα "εκτίθεμαι".



Κι έτσι σπεύδουν να υιοθετήσουν κομμάτια από τον χειρότερο εαυτό αυτής της κοινωνίας, για να τα προβάλλουν εν είδη τουριστικού μάρκετινγκ, θέλοντας να δείξουν προφανώς ότι με αφορμή την οικονομική μας χρεοκοπία αποφασίσαμε να μεταβάλουμε ολόκληρη την χώρα σε θεματικό πάρκο διασκέδασης, οπότε… «ανοίξαμε και σας περιμένουμε».

 Γεγονός το οποίο περνάει μάλιστα στα ψιλά, σε ένα κλίμα αποκαλοκαιρινής χαλαρότητας. Ωστόσο, «κάτι σάπιο υπάρχει σε αυτό το βασίλειο». Κατά το καλοκαίρι που μας πέρασε, ιδίως στην Χαλκιδική, είδαμε να ξεδιπλώνεται η χειρότερη εκδοχή μαζικού τουρισμού, που καταστρέφει τα ίδια τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου, για τα οποία σε τελευταία ανάλυση γίνεται τόσο δημοφιλής ως προορισμός: Το περιβάλλον και ο πολιτισμός του. Το ίδιο ακριβώς, επαναλαμβάνεται στην φθινοπωρινή εκδοχή της ΔΕΘ.

Η νοοτροπία αυτή, που προβάλλεται ως αντίδοτο στην Κρίση, αποτελεί στην ουσία την επιτομή της. Και δεν το λέμε αυτό από αντιτουριστικό σύνδρομο, όπως θέλουν ναισχυρίζονται εκείνοι που την εκφράζουν. Στην σύγκρουση που γίνεται για την φυσιογνωμία της πόλης, αλλά και της χώρας ολόκληρης, αντιπαρατίθενται δύο λογικές: Μία εναλλακτική, που προβάλλει ως προτεραιότητα την επένδυση στον πολιτισμό, στην ιστορία, την εκπαίδευση, το περιβάλλον, την έρευνα και την καινοτομία, καθώς και την ποιοτική πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή, και που θέλει να προσαρμόσει το τουριστικό προφίλ σε αυτήν την κατεύθυνση. Και η κυρίαρχη, που προτάσσει το «καλώς ήλθε το δολάριο, το ρούβλι, το γιεν» και θέλει δίκην χαζοδιαφήμισης να μεταβάλει όλη την χώρα σε σκηνικό τηλεοπτικού πρωϊνάδικου.

Σε τελευταία ανάλυση, αυτά μπορούν, αυτά κάνουν…

Υ.Γ. Τουλάχιστον στην Πομπηία, ήρθε το ηφαίστειο. Εδώ;

Όπως αναφέρει στην δημοσίευσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO, Κυριάκος Ποζρικίδης, ετοιμάζουν «το beach bar της ΔΕΘ με άμμο από Χαλκιδική, γιατί … σαν την Χαλκιδική δεν έχει!».




Οι επισκέπτες θα πάρουν μια μικρή γεύση από τα beach bars της Χαλκιδικής αλλά και θα πατήσουν σε άμμο απευθείας από τις παραλίες της.

 ardin

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθυνών: Το ιστολόγιο δεν παρέχει συμβουλές, προτροπές και καθοδήγηση.
Εισέρχεστε & εξέρχεστε με δική σας ευθύνη :)