Στην κατηγορία περί λαϊκισμού που εκτοξεύεται καμμιά φορά αβασάνιστα υπάρχει μια βασική αντίφαση. Αυτή τη λέξη την ακούμε π.χ. μέσα στον κυνοβουλευτικό θίασο, όταν ο τάδε βουλευτής-κηφήνας κατηγορεί τον άλλο για λαϊκισμό π.χ. όταν επισκέπτεται μια λαϊκή αγορά ή ένα νοσοκομείο.
Αλλά, εννοείται ότι ο βουλευτής και ο κάθε εξουσιαστής δεν ενδιαφέρεται ούτε στο ελάχιστο για το αν τα πιο φτωχά κομμάτια, που κυρίως ψωνίζουν από τις λαϊκές, θα βρουν τιμές που ανταποκρίνονται στις δυνατότητές τους. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να ρίξουν στάχτη στα μάτια, ότι τάχα ενδιαφέρονται για το λαό, ενώ το μόνο που τους νοιάζει είναι να πάρουν ψήφους στις επόμενες εκλογές και να διατηρήσουν την εξουσία τους. Και εννοείται επίσης ότι αυτοί απέχουν πάρα πολύ από το λαό, περιστοιχίζονται από ανθρωποειδή και νομίζουν ότι είναι ανώτεροι μέσα στις βίλες τους και τις υπερπολυτελείς λιμουζίνες τους. Όταν έχουν προ πολλού χάσει και την παραμικρή επαφή με ανθρώπινα χαρακτηριστικά, με το μόχθο, την αγωνία, τον πόνο, την ανέχεια και τις αναζητήσεις των ανθρώπων, ιδίως των εξαθλιωμένων.
Οπότε, όταν αυτή η κατηγορία περί λαϊκισμού απευθύνεται από τη μία εξουσιαστική κλίκα στην άλλη δεν αντιπροσωπεύει τίποτα παραπάνω από ένα φτηνό αστείο, γιατί είναι δεδομένο ότι οι εξουσιαστές είναι εναντίον των συμφερόντων του λαού.
Κατά καιρούς, όμως, επιχειρείται αυτός ο χαρακτηρισμός να αποδοθεί και στους αναρχικούς.
Αν θεωρήσουμε λαϊκισμό την ταύτιση με τα συμφέροντα του λαού, τότε ναι είμαστε λαϊκιστές. Γιατί το συμφέρον του λαού για μας είναι η αποτίναξη του κρατικού ζυγού και η οργάνωσή του, χωρίς ειδικούς, αρχηγούς και πρωτοπορίες, με βάση τις ανάγκες της και τις δυνατότητες της κοινωνίας. Είμαστε λοιπόν με το λαό και προτείνουμε την αναρχία.
Από την άλλη βέβαια επειδή δεν θεωρούμε την αναρχία ως ιδεολογία και δεν περιοριζόμαστε από κανένα ευαγγέλιο, δόγμα και -ισμό, δεν δεχόμαστε το χαρακτηρισμό αυτό.
Αλλά δεν μπορούμε να αποποιηθούμε την υπόστασή μας και τη σύνταξή μας στο πλευρό των καταπιεζόμενων όπου γης, χωρίς να περιοριζόμαστε σε οικονομίστικα ζητήματα, γιατί η απαλλαγή από το χρήμα και η ελεύθερη ανταλλαγή προϊόντων είναι μια επαναστατική πρακτική που υπήρχε και υπάρχει ανέκαθεν στις ανθρώπινες κοινωνίες. Μας ενδιαφέρει πιο πολύ το αν τα πιο φτωχά «στρώματα» μπορούν να έχουν μια μίνιμουμ αξιοπρεπή διαβίωση, έχοντας τη δυνατότητα να παίρνουν τις βασικές ποσότητες π.χ. από φρούτα και λαχανικά που χρειάζονται και να μπορούν να πάνε σε ένα νοσοκομείο όταν χρειάζεται γιατί δεν μπορούν φυσικά να πάνε στο Ωνάσειο, παρά το αν θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν ένα καινούριο μοντέλο κλιματιστικού ή κινητού τηλεφώνου με δόσεις.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δε θεωρούμε την απελευθερωτική κοινωνική δράση ως αρμοδιότητα κάποιων ειδικών και φωτισμένων ηγεσιών, ειδικά των καλλιτεχνικών και trendy πρωτοποριών που έχουν κατά καιρούς εμφανισθεί. Η καρδιά μας είναι και θα είναι με τον κοσμάκη που αγωνιά. Παθιαζόμαστε με τον κοσμάκη που οργίζεται, βλασφημά τους τυράννους και πνίγεται από την αδικία. Απ’ την άλλη μας πιάνει σύγκρυο με όλες τις γαμημένες ελίτ, με όλους τους δήθεν, τους θεατρίνους, με αυτούς που ευαγγελίζονται το lifestyle και προωθούν την κάθε είδους μόδα, κλασσική ή εναλλακτική, επίσημη και ανεπίσημη, και την υπεροψία των ισχυρών σαν καθημερινή στάση ζωής.
ΓΙΑΤΙ η υπεροψία των ισχυρών και η υποτίμηση και ειρωνεία προς το λαό και την κοινωνία ήταν ανέκαθεν γνώρισμα των ισχυρών, του ιερατείου, των αριστοκρατών, των εξουσιαστών.
ΓΙΑΤΙ αυτά που μισούν και θέλουν να εξαφανίσουν –δημιουργώντας και εκβιάζοντας ανθρώπους να γίνουν γλάστρες μέσα στην καπιταλιστική δίνη– δηλαδή, η αληθινή διασκέδαση, το γέλιο, η χαρά, ο έρωτας, τα ανθρώπινα συναισθήματα απαντώνται σε ανθρώπους, σε συνευρέσεις ανθρώπων και όχι μέσα σε δεξιώσεις, λιμουζίνες και επιδείξεις μόδας.
Αναρχική Ομάδα ΞΑΝΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Δημοσιεύθηκε στην ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, φ.18, Οκτώβριος 2003
https://anarchypress.wordpress.com/2016/09/21/%CF%80%CE%B5%C2%AD%CF%81%CE%AF-%CE%BB%CE%B1%C2%AD%CF%8A%C2%AD%CE%BA%CE%B9%C2%AD%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αποποίηση ευθυνών: Το ιστολόγιο δεν παρέχει συμβουλές, προτροπές και καθοδήγηση.
Εισέρχεστε & εξέρχεστε με δική σας ευθύνη :)