Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Tζίμης Πανούσης: Εγώ είμαι της γενιάς του Χημείου, όχι του Πολυτεχνείου.


Εγώ είμαι της γενιάς του Χημείου, όχι του Πολυτεχνείου. Τα ΜΑΤ δεν μπόρεσαν να μας βγάλουν από το Χημείο. Κι όταν δεν μπορούν τα ΜΑΤ και το κράτος, αναλαμβάνουν τα ΚΝΑΤ. Μας βγάλανε οι οικοδόμοι.

Είχα φάει και μια γερή καδρονιά στην πλάτη. Όταν το σύστημα δεν μπορεί με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς να τα βάλει με τον κόσμο, τότε έρχονται οι εκπρόσωποι της δήθεν Αριστεράς και τα φέρνουν στα ίσα για να κάνουν τη δουλειά τους, γιατί παίρνουν πάρα πολλά λεφτά. Δεν έχουν καμία σχέση με την Αριστερά, είναι βολεμένοι και υπηρέτες του συστήματος"

“Δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι ο κόσμος κάθεται εφησυχασμένος στον καναπέ. Αυτά είναι γελοιότητες που ακούμε χρόνια.


Για τους ελεύθερους δοσίλογους:

“Το 60% των οικογενειών των Ελλήνων έχει θύματα στα βουνά, στο Βίτσι, στον Γράμμο, παντού. Εγώ έχω χαμένο θείο, όλοι έχουμε δώσει το αίμα μας, δεν γίνεται να συνεχίζουν να μας παραμυθιάζουν απ' την τηλεόραση".

"Είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης που δεν έβαλε κανέναν δοσίλογο στη φυλακή”.


Για τον 'σοφό λαό':

“Πάντα είναι σοφός ο λαός. Κάθομαι εδώ στο σαλόνι και συζητάω με κάτι κουλτουριάρηδες και αναρχικούς φίλους και λέμε διάφορες μαλακίες. Μετά βγαίνω να πάρω τσιγάρα και η γριά στο περίπτερο, μια αγράμματη γυναίκα, μου λέει τη λύση. Πώς άλλοι πιστεύουν στο Θεό; Εγώ πιστεύω στο λαό”.
Για το πότε θα γίνει η επανάσταση:

“Το timing της επανάστασης δεν θα το καθορίσουμε εγώ κι εσύ. Δεν μπορεί να βγαίνει ένας Χατζηδάκης κι ένας Θεοδωράκης όποτε θέλουμε εμείς. Μπορεί να μη γίνει και ποτέ η επανάσταση. Όπως εύστοχα λέει ο Καστοριάδης συμπληρώνοντας τον Μαρξ, 'η επανάσταση θα γίνει κατά τα γραφάς, αλλά μπορεί και να μη γίνει'. Υπάρχει ένας αστερίσκος εκεί. Μπορεί να διαλέξουμε να μείνουμε δούλοι”.


Για το να είσαι πατέρας:

“Όταν κάνεις ένα παιδί, αλλάζει η ζωή σου. Όταν έκανα την κόρη μου στα 55, ήταν ένα θείο δώρο. Όταν είμαι στεναχωρημένος, σκέφτομαι το γιο μου και την κόρη μου και τέλος, δεν υπάρχει τίποτα, τι να με στεναχωρήσει δηλαδή. Τα λέω και σε φίλους μου που δεν έχουν κάνει παιδιά. Είναι η ζωή.

Δεν ήμουν υπέρ των παιδιών. Με την πρώτη μου γυναίκα κάναμε παιδί μετά από 13 χρόνια, γιατί ήταν κι αυτή εναντίον. Έτυχε να μας φέρει μια φίλη να φυλάξουμε το παιδί της για 10 μέρες και πάθαμε σοκ. Ήταν τόσο καλό το παιδάκι που λέμε 'τι κάνουμε τόσα χρόνια, αυτή είναι η ζωή'. Ούτε τώρα δεν μπορώ τα παιδιά και τα σκυλιά των άλλων. Αλλά το δικό μου το παιδί και το σκυλί το γουστάρω, τον δικό μου γάμο τον γουστάρω, αν και τον σιχαίνομαι γενικότερα”.


Για τους δύο(!) θρησκευτικούς(!!) του γάμους:

“Σιχαίνομαι τον πολιτικό γάμο. Έχω κάνει δύο θρησκευτικούς. Και αύριο να παντρευόμουν, πάλι θρησκευτικό θα έκανα. Όταν έκανα τον πρώτο βέβαια, έφτιαξα ένα δισέλιδο ονόματι 'Βουγιουκλάκη των Εξαρχείων' με φωτογραφίες του γάμου για το 'Ιδεοδρόμιο' του Χρηστάκη. Ήταν ένας λίβελος για εμένα τον ίδιο. Αλλά γουστάρω τον λαϊκό πολιτισμό".

"Με τρελαίνει ο μητροπολίτης και θέλω να τον δαγκώσω, αλλά τον παπά τον γουστάρω γιατί ο παπάς πιστεύει. Είναι φίλος μου ο Ευδόκιμος στη Μονή Παναχράντου της Άνδρου, ο οποίος προσεύχεται για μένα. Μου λέει 'ξέρω τι λένε για σένα, αλλά αφού είσαι εδώ, σε γουστάρω'. Κι εγώ τον γουστάρω. Είναι κι αθυρόστομος όπως εγώ”.

Για το πώς δεν γίνεται να ευχαριστηθείς τίποτα σ' αυτό το γενικό χάλι:

“Εγώ έχω το μεγάλο προσόν να μπορώ να ζήσω τουλάχιστον δυο μήνες στις Κυκλάδες, προσόν που δεν έχει σχεδόν κανείς. Έχω γείτονες εφοπλιστές με τάνκερ και δισεκατομμύρια που κάθε τρεις μέρες πάνε πίσω για να δουλέψουν. Δε ζουν τόσο καλά όσο εγώ. Από την άλλη, το σημαντικό που θέλω να σου πω είναι ότι δεν μπορώ να ευχαριστηθώ τίποτα μέσα σε αυτό το χάλι. Βγήκαμε τις προάλλες με την κόρη μου βόλτα στο πάρκο και ήταν ένας γεράκος ξυλιασμένος πάνω στα σκουπίδια. Τον πήραμε μαζί με άλλους και τον πήγαμε στο Υγεία που δεν τον δέχονταν κιόλας".

"Σκεφτόμουν 'ωραία, έχω βγάλει λεφτά, θα πάρω δέντρο στην κόρη μου, θα πάμε από δω, θα πάμε από κει και βλέπω αυτό και μου κόβονται τα πόδια. Ή όλοι ή κανείς. Το λέει ο Μπρεχτ και τελειώνουμε. Δεν μπορείς να ζήσεις καλά όταν ο διπλανός σου υποφέρει”

Ολόκληρη η συνέντευξη


http://www.oneman.gr/keimena/diabasma/malebox/opoy-o-tzimhs-panoushs-mas-ekshgei-th-shmasia-toy-na-anaveis-ena-keraki.3179702.html
 

1 σχόλιο:

  1. Είπε πολλές αλήθειες, δυστυχώς τώρα θα τρώμε στην μάπα αυτούς που κάνουν συναυλίες "αφιλοκερδώς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το blog ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.