Η μοναδική πίστα της Σουζούκα αποτελεί την επόμενη στάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 που αριθμεί 6 αγώνες για να ολοκληρωθεί.
TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Την Κυριακή 4 Οκτωβρίου διεξάγεται το 32ο Ιαπωνικό GP στην ιστορία της F1.
Από τα προηγούμενα 31 GP τα 27 έχουν διεξαχθεί στην πίστα της Σουζούκα και τα 4 στην πίστα του Φούτζι. Πρωταθλητές στη Σουζούκα έχουν αναδειχτεί στο παρελθόν ο Πικέ (1987), Σένα (1988), Prost (1989), Senna (1990), Senna (1991), Hill (1996), Hakkinen (1999), Schumacher (2000, 2003), Alonso (2006), Vettel (2011).
Η F1 έχει στενούς δεσμούς με την Ιαπωνία. Μπορεί σήμερα να συμμετέχει στο πρωτάθλημα μόνο ένας Ιάπωνας κατασκευαστής η Honda στην οποία ανήκει και η πίστα αλλά στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχαν τρεις: Toyota, Bridgestone, Honda. Επίσης δεν υπάρχει φέτος Ιάπωνας οδηγός πέρυσι ο Kamui Kobayashi αγωνίζονταν με την Caterham.
Ο περσινός αγώνας σημαδεύτηκε από τον θανάσιμο όπως αποδείχτηκε μήνες μετά τραυματισμό του Jules Bianchi με τη Marrussia. Ο άτυχος νεαρός Γάλλος έχασε τον έλεγχο λόγω υδρολίσθησης στο βρεγμένο οδόστρωμα και χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα πάνω στο γερανό που απομάκρυνε τη Sauber του Sutil που στιγμές νωρίτερα για τον ίδιο λόγο είχε βγει εκτός πίστας.
Η πίστα της Σουζούκα περιέχει μερικές από τις πιο γρήγορες και απαιτητικές στροφές όπως η θρυλική 130R που αποτελεί μέρος της ιστορίας της F1. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται εξαιρετικά μεγάλα ποσά ενέργειας τα οποία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών και προκαλούν υπερθέρμανση στο πέλμα τους. Για να παραμείνει σταθερή η πρόσφυση απαιτούνται σκληρές γόμες η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα για το Σαββατοκύριακο.
Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες: 0.6 – 0.8 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Δεδομένου του περίφημου άστατου καιρού στη Σουζούκα είναι πιθανό να δούμε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato αλλά και τα ενδιάμεσα να παίζουν το ρόλο τους παρότι φέτος το Ιαπωνικό Grand Prix διοργανώνεται μια βδομάδα νωρίτερα από πέρυσι.
Η Σουζούκα είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή. Αναπτύσσονται πολύ υψηλά πλευρικά ενεργειακά φορτία (στις γρήγορες καμπές) ενώ αντίθετα τα διαμήκη φορτία είναι χαμηλά αυτό καταδεικνύει πως δεν υπάρχουν πολλά σημεία απότομης επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης. Αντίθετα οι οδηγοί διατηρούν υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κατά τη διάρκεια του γύρου καθώς οι παρατεταμένες στροφές όπως η 130R (το R: Radius, 130 μοιρών) και η Spoon ασκούν για μεγάλη διάρκεια υψηλά φορτία στα ελαστικά.
Στην 130R οι οδηγοί περνούν με τέρμα γκάζι, την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα που ξεπερνά τα 300km/h. Αυτό δημιουργεί τη μεγαλύτερη σε διάρκεια και μέγεθος πλευρική φόρτιση (g) όλης της χρονιάς. Παρότι η Σουζούκα έχει ξαναστρωθεί πρόσφατα με άσφαλτο το οδόστρωμα παραμένει τραχύ. Η βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή είναι θεαματική κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Ειδικά την Παρασκευή που δεν έχει ακόμη στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή η πίστα θεωρείται πράσινη «green» και μπορεί να παρουσιαστεί παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού (graining) αν το κράτημα δεν είναι βέλτιστο.
Η Σουζούκα προκαλεί υψηλό βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών, αυτό καθιστά την διαχείρισή τους πιο σημαντική απ’ ότι συνήθως. Υπάρχει κίνδυνος για βροχή και αυτοκίνητο ασφαλείας όπως επίσης και αρκετές ευκαιρίες για προσπέρασμα συνολικά είναι μια πίστα που προσφέρεται για διαφορετικές στρατηγικές πάντα σε συνάρτηση με τις συνθήκες.
Ο Hamilton κέρδισε πέρυσι, ο αγώνας εκκίνησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και διεξήχθη με βροχή καθόλη τη διάρκειά του. Ο Βρετανός κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας 2ος . Στην αρχή χρησιμοποίησε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue και στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τα ενδιάμεσα στον 14ο και στον 35ο γύρο. Ο Vettel ήταν νικητής στη Σουζούκα το 2009, το 2010, το 2012 και το 2013. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο οι Alonso (2006), Raikkonen (2005) και Button (2011) έχουν κερδίσει εκεί.
Η πίστα της Σουζούκα είναι από τις αγαπημένες των πιλότων λόγω της απαιτητικής της σχεδίασης. Το σχήμα της μοιάζει με στραπατσαρισμένο 8 και εκεί υπάρχουν θρυλικές στροφές όπως η περίφημη 130R. Η Pirelli όπως προαναφέραμε θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, τη σκληρή και τη μέση γόμα συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε φέτος άλλες τρεις φορές σε Μαλαισία, Ισπανία, Βρετανία.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Paul Hembery σημείωσε: «Η Σουζούκα είναι για τα ελαστικά μια από τις πιο επιθετικές πίστες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε όλο το πρόγραμμα της Fοrmula 1. Είναι στο ίδιο επίπεδο με το Σίλβερστον και το Σπα. Τα τελευταία χρόνια έχει στρωθεί νέα άσφαλτος, αυτό μείωσε την τραχύτητα του οδοστρώματος αλλά δεν μείωσε τη συνολική πρόκληση που θέτει η Σουζούκα ανεξαρτήτως μορφής ή σχήματος. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν είναι ασυνήθιστα στην Ιαπωνία: Είτε βρέχει πολύ είτε έχει πολύ ζέστη.
Αμφότερα έχουν συμβεί τα προηγούμενα χρόνια αλλά και ενδιάμεσες σ’ αυτά καταστάσεις, οπότε είναι συνολικά μια εξαιρετικά σκληρή πίστα. Οι οδηγοί λατρεύουν την εμπειρία οδήγησης ενώ κατά τη διάρκεια του τριημέρου οι κερκίδες είναι κατάμεστες με φιλάθλους παθιασμένους αλλά και γνώστες του αθλήματος περισσότερο ίσως από οπουδήποτε αλλού. Οι φίλαθλοι είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία που καθιστούν τη Σουζούκα τόσο ιδιαίτερη. Σίγουρα στις σκέψεις όλων μας θα βρίσκεται αυτό το Σαββατοκύριακο, περισσότερο απ’ ότι άλλες στιγμές, ο Jules Bianchi».
Κλειδί για μια ανταγωνιστική εμφάνιση είναι η αεροδυναμική απόδοση ενώ απαιτείται και πολύ καλή ισορροπία κρατήματος στο μονοθέσιο. Λόγω χάραξης με τη μια στροφή να διαδέχεται την άλλη σε συνεχή ροή, η πίστα της Σουζούκα, μήκους 5.807km έχει μικρές σχετικά απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης αλλά υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Το πρώτο μισό του γύρου είναι ως επί το πλείστον ένα σερί συνεχόμενων στροφών. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία των ελαστικών καθώς δεν υπάρχει κάποια μεγάλη ευθεία για να μπορέσουν να κρυώσουν. Το ελαστικό που καταπονείται περισσότερο είναι το εμπρός αριστερό.
Τα pit stop στη Σουζούκα δεν μεταφράζονται σε μεγάλες χρονικές απώλειες λόγω του μικρού pit lane των 395 m, που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική του αγώνα. Η 130R (στροφή 15) είναι η ταχύτερη του πρωταθλήματος – με 310 χλμ/ώρα και πλευρική επιτάχυνση 3,1G. Είναι το μέγιστο φορτίο που καλείται ν’ αντιμετωπίσει η δομή των ελαστικών όλη τη χρονιά. Τα υψηλά επίπεδα καταπόνησης των ελαστικών μπορεί να προκαλέσουν τυπικές φθορές εάν το μονοθέσιο δεν είναι σωστά σεταρισμένο.
GP Ιαπωνίας
Μήκος διαδρομής: 5807m |
Ρεκόρ γύρου: 1:31.540 Raikkonen, McLaren, 2005 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 237 km/h |
Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 45 στο γύρο. |
Γύροι: 53 |
Απόσταση: 307.471km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 18 (8 αριστερές, 10 δεξιές) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αποποίηση ευθυνών: Το ιστολόγιο δεν παρέχει συμβουλές, προτροπές και καθοδήγηση.
Εισέρχεστε & εξέρχεστε με δική σας ευθύνη :)