Διχασμένη έως… αντίθετη είναι η αγορά σε σχέση με την εγκαινίαση της μεθόδου του click inside και του click away με καθολικό τρόπο στις αγορές των «κόκκινων» επιδημολιογικά περιοχών. Ας μην ξεχνάμε δε ότι στις «κόκκινες» περιοχές του χάρτη, περιλαμβάνονται πλέον όχι μόνο η Αττική, η μακράν πολυπληθέστερη περιφέρεια της χώρας, αλλά και μεγάλες πόλεις όπως η Πάτρα και η Χαλκίδα.
Επιστροφή στο click away
Από σήμερα Δευτέρα το σύνολο των καταστημάτων λιανικής οφείλουν να χρησιμοποιούν τη μέθοδο του click away, δηλαδή της τηλεφωνικής ή ηλεκτρονικής παραγγελίας ή αγοράς και της παράδοσης των προϊόντων έξω απ’ το κατάστημα κατόπιν ραντεβού με τον πελάτη. Μία διαδικασία που θα πρέπει να πιστοποιείται ηλεκτρονικά με email ή sms του καταστήματος προς τον πελάτη για την μετακίνηση του.
Απ’ τη συγκεκριμένη διαδικασία, να σημειωθεί ότι εξαιρούνται τα καταστήματα που λειτουργούσαν κανονικά και εν μέσω του lockdown. Δηλαδή τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα τροφίμων, τα οπωροπωλεία, τα αρτοποιεία, τα ιχθυοπωλεία, τα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας, επιδιόρθωσης υποδημάτων κοκ.
Το click inside
Όσον αφορά στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και τα βιβλιοχαρτοπωλεία, πλέον μπορούν να κάνουν μόνο χρήση της μεθόδου click inside. Με βάση αυτή, ο πελάτης μπορεί να κλείνει ραντεβού τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά για έρευνα αγοράς ή αγορά εντός του καταστήματος. Η πιστοποίηση του ραντεβού θα γίνεται επίσης είτε με email είτε με sms του καταστήματος προς τον πελάτη για την μετακίνηση του.
Πάντως μπροστά στην… περιπλοκότητα και το άνοιξε-κλείσε, με εντός, εκτός (και επί τα… αυτά) παράδοση που κάθε φορά αλλάζει ή αντιστρέφεται για πλήθος επιχειρήσεων, δεν είναι λίγες οι εταιρείες, ακόμα και μεγάλες, που αδυνατούν να διαχειριστούν την κατάσταση.
Μόνο click away για προπληρωμένα προϊόντα στην Inditex
Η μεγαλύτερη αλυσίδα ένδυσης και στη χώρα μας, αυτή του πολυεθνικού ομίλου Inditex που εκπροσωπεί μεταξύ άλλων τα brands Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius κα, αποφάσισε να μην κάνει χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου στα καταστήματα που διαθέτει στις «κόκκινες» περιοχές.
Σύμφωνα με το protothema.gr, λόγω της τεράστιας ζήτησης, είναι δύσκολο γι αυτή να τηρήσει σφιχτά χρονοδιαγράμματα στις παραδόσεις του click away. Εάν κάποιος σπεύσει να παραγγείλει σήμερα με τη συγκεκριμένη μέθοδο μέσω της online εφαρμογής οι προτεινόμενες ημερομηνίες παράδοσης είναι μετά από 10 μέρες! Μάλιστα τα καταστήματα του ομίλου κάνουν παραδόσεις μόνο σε προπληρωμένα online προϊόντα και δεν δίδουν τη δυνατότητα παραγγελίας και πληρωμής με pos.
Κάπως έτσι κρίθηκε ότι η «περιπέτεια» που επιφυλάσσει το click inside δεν αξίζει για το τελικό αποτέλεσμα που εκτιμάται ότι μπορεί να φέρει στα ταμεία των καταστημάτων. Ειδικά καθώς ο πελάτης θα πρέπει να έχει στη διάθεση του το ανώτερο 30 λεπτά προκειμένου να τηρηθεί ένας υποτυπώδης προγραμματισμός.
Από την άλλη η αλυσίδα Η&Μ κλείνει κανονικά ραντεβού για click inside.
Ούτε click away στα Jumbo
Την ίδια απόφαση έλαβε με την Inditex έλαβε και η διοίκηση του Απόστολου Βακάκη για τα καταστήματα της Jumbo, τα οποία λόγω του ΚΑΔ των βιβλιοχαρτοπωλείων μπορούσαν να ανοίξουν. Εν τούτοις κρίθηκε ότι η αλυσίδα δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί τις απαιτήσεις της νέας μεθόδου και επιπρόσθετα τα οφέλη θα ήταν ελάχιστα με δεδομένο ότι απαγορεύεται η πώληση αντικειμένων που υπάγονται σε άλλο ΚΑΔ.
Ειδικά καθώς η αλυσίδα αδυνατεί να υποστηρίξει ακόμα και το click away λόγω των υφιστάμενων δομών logistics που διαθέτει. Επομένως τα καταστήματα σε Αττική, Πάτρα, Χαλκίδα και σε οποιαδήποτε άλλη «κόκκινη» επιδημιολογικά περιοχή απλά θα παραμείνουν κλειστά με το προσωπικό σε αναστολή εργασίας.
Ανοιχτά για βιβλία και χαρτικά Πλαίσιο και Public
Πάντως πιο οργανωμένες και με διάθεση να αναλάβουν το μεγάλο ρίσκο εμφανίζονται άλλες αλυσίδες, όπως το Πλαίσιο και τα Public που πατώντας στον ΚΑΔ των βιβλιοχαρτοπωλείων που διαθέτουν έχουν ήδη ανοίξει σχετική εφαρμογή κλείνοντας ραντεβού στους πελάτες που θέλουν να επισκεφθούν κάποιο απ’ τα καταστήματα τους για επιτόπιες αγορές, έστω μόνο βιβλία και χαρτικά.
Η… εναλλακτική της Tsakiris Mallas
Προκειμένου να ανταπεξέλθουν πιο εύκολα βέβαια υπάρχουν και άλλες αλυσίδες οι οποίες είναι πιο ...δημιουργικές στην εφαρμογή του click inside «εργαλειοποιώντας» την ιστοσελίδα τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γνωστή αλυσίδα υπόδησης, Tsakiris Mallas. Ουσιαστικά καλεί τους πελάτες της να παραγγείλουν είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά τα παπούτσια που θέλουν επιλέγοντας το κατάστημα της προτίμησης τους. Όταν ετοιμασθεί η παραγγελία το κατάστημα θα επικοινωνήσει μαζί τους προκειμένου να κλείσουν ραντεβού και να γίνει η δοκιμή και τελικά η αγορά.
Αντιδρούν οι φορείς των εμπόρων
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας, σχολιάζοντας πρόσφατα τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Είναι γεγονός πως οι συνεχείς μεταπτώσεις από τα ανοικτά καταστήματα σε υβριδικά και πολύπλοκα πλαίσια λειτουργίας προκαλούν σύγχυση σε εμπόρους και καταναλωτές και νέο σοβαρό πλήγμα στα ταμεία των επιχειρήσεων. Ούτε το click in shop ούτε ακόμη περισσότερο το click away συνιστούν λύση για το εμπόριο. Τα δεχόμαστε περισσότερο ως αναγκαίο κακό. Προέχει πάντα η δημόσια υγεία και ο εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει «εκπτώσεις» σε αυτό το ζήτημα. Ρωτάμε όμως καλόπιστα, ως πολίτες της χώρας που ενδιαφέρονται όχι μόνο για το επιχειρηματικό αλλά και για το κοινό συμφέρον: Θα κάνουμε αυτοί τη φορά, όλοι μας, πολιτεία και κοινωνία, φορείς και κόμματα, την επιβεβλημένη αυτοκριτική μας για την τήρηση και την επιτήρηση των υγειονομικών κανόνων; Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να κάνουμε αυτό που αναλογεί στον καθένα μας για να έλθει πιο σύντομα η μέρα που θα συναντιόμαστε ξανά ελεύθερα στους δρόμους, τα καταστήματα και τα σπίτια μας; Δεν έχουμε άλλη επιλογή, από το να συνεργαστούμε με πλήρη συναίσθηση της ατομικής, πολιτικής και συλλογικής μας ευθύνης. Η ΕΣΕΕ και το σύνολο του εμπορικού κόσμου αυτό θα συνεχίσει να κάνει από αύριο το πρωί, ακόμη και αν το αντίκρισμα στο ταμείο είναι πενιχρό. Χωρίς να ξεχνάμε ότι χιλιάδες συνάδελφοι και οι οικογένειες τους θα χρειαστούν μεγαλύτερη στήριξη με στοχευμένα μέτρα, μετά τη νέα διάψευση των προσδοκιών τους»
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, από τη μεριά του δήλωσε:
«Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο ‘κόκκινο’ επιδημιολογικά και η αγορά στα ‘μαύρα’ οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε «click back». Για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματος, δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με «click in shop», αφού στις εκπτώσεις, το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες. Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό, δυσχεραίνει τη προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη, εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται. Οι έμποροι είμαστε αναγκασμένοι να σεβαστούμε και να τηρήσουμε κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ελέγξουμε εκτός. Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, απαιτεί αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αποποίηση ευθυνών: Το ιστολόγιο δεν παρέχει συμβουλές, προτροπές και καθοδήγηση.
Εισέρχεστε & εξέρχεστε με δική σας ευθύνη :)