Ο Βρετανός πρωταθλητής εντυπωσίασε σπάζοντας το φράγμα του 1:27 την ύστατη στιγμή πετυχαίνοντας την pole και ταυτόχρονα το απόλυτο ρεκόρ γύρου. Ο Ράικονεν εκκινεί αύριο δίπλα του. Στη 2η σειρά Φέτελ και Μπότας.
TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Με τη θερμοκρασία στους 17 βαθμούς Κελσίου και βροχή ξεκίνησαν σήμερα οι κατατακτήριες δοκιμές του Βρετανικού GP. Νωρίτερα στα ελεύθερα οι δυο Mercedes των Χάμιλτον, Μπότας και η Ferrari του Φέτελ ήταν στο ίδιο δέκατο προτού η βροχή κάνει την εμφάνισή της. Κάποιοι οδηγοί δοκίμασαν στην αρχή του Q1 να χρησιμοποιήσουν σλικ ελαστικά αλλά αυτό ήταν αδύνατο. Επέστρεψαν λοιπόν στα πιτ για ενδιάμεσα.
Τρεις οδηγοί μέχρι τώρα έχουν ποινές για αύριο στην εκκίνηση. Οι Ρικιάρντο και Μπότας από 5 θέσεις λόγω αλλαγής κιβωτίου, ο Αλόνσο θα εκκινήσει τελευταίος καθώς στη Honda αποφάσισαν να τοποθετήσουν και στο δικό του μονοθέσιο την τελευταία έκδοση της υβριδικής του μηχανής. Πρόκειται για την 3η έκδοση και οι Ιάπωνες ποντάρουν ότι θα κάνουν ένα σημαντικό βήμα σε απόδοση και αξιοπιστία μ’ αυτή. O Ρικιάρντο έμεινε από turbo στο μέσον του Q1 μάλιστα η Red Bull σταμάτησε σε επικίνδυνο σημείο στην Woodcote οπότε ο αλυτάρχης αναγκάστηκε να διακόψει τη διαδικασία με κόκκινη σημαία. Ο Αυστραλός που είχε βρεθεί 38 φορές σερί στο Q3 τα τελευταία χρόνια (σ.σ: από τη Μόντσα το 2015) γύρισε με τα πόδια στα πιτ τη στιγμή που στην κορυφή των χρόνων φιγουράριζε το όνομά του. Προφανώς το σερί αυτό είχε τελειώσει ο Ρικιάρντο σε συνδυασμό με την ποινή θα εκκινήσει από την τελευταία σειρά μαζί με τον Αλόνσο αύριο. Η πίστα άρχισε να γίνεται πιο γρήγορη καθώς η βροχή σταμάτησε. Χαρακτηριστική της κατάστασης η απάντηση του Φέτελ σε ερώτηση του μηχανικού του πως είναι τα ελαστικά: “Υποφέρουν σ’ αυτές τις συνθήκες αλλά επίσης είναι πολύ βρεγμένο ακόμη για σλικ”. Ταχύτερος απ’ όσους κατετάγησαν με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο Φερστάπεν που κατέβασε την επίδοση του Ρικιάρντο κατά 4 δευτερόλεπτα. Ταχύτερος όλων ήταν ο Αλόνσο που ρίσκαρε με τα σλικ ελαστικά στη McLaren στο φινάλε και πέτυχε χρόνο 1.3sec ταχύτερο απ’ αυτόν του Φερστάπεν χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα. Εκτός Q2 έμειναν οι Στρολ (Williams), Μάγκνουσεν (Haas), Βερλάιν, Έρικσον (Sauber) και ο Ρικιάρντο.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε όλους τους οδηγούς με σλικ ελαστικά καθώς η αγωνιστική γραμμή είχε στεγνώσει. Οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα, ο Μπότας όμως δοκίμασε με τη μαλακή. Δεδομένου ότι κάθε οδηγός που θα προκριθεί στο Q3 εκκινεί τον αγώνα με το σετ ελαστικών που πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στο Q2 έδινε σημαντική ευελιξία στη στρατηγική το να σημειώσεις χρόνο πρόκρισης στη 10αδα με την μαλακή γόμα. Η πρώτη προσπάθεια του Χάμιλτον με την πολύ μαλακή γόμα σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:31.1 ενώ ο Χούλκενμπεργκ με τη Renault ήταν πιο γρήγορος έστω για 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Μπότας με τη μαλακή γόμα ήταν 3ος. Με 1:31.258 ο Φινλανδός φάνηκε να έχει τη δυνατότητα πρόκρισης στο Q3 με τη μαλακή γόμα. Πόσο μάλλον όταν σε δεύτερη προσπάθεια έσπασε το φράγμα του 1:30 όντας ταχύτερος όλων. ήταν σαφές σ’ αυτή τη φάση ότι η πίστα γίνεται ταχύτερη όσο στεγνώνει. Ο Χάμιλτον πήγε στο 1:29.097 θυμίζουμε ότι στο FP3 πριν βρέξει είχε σημειώσει χρόνο 1:28.063.
Ακόμη μια φορά και οι δυο Force India μπήκαν στη 10αδα.
Την ίδια στιγμή ο Φέτελ διαμαρτύρονταν ότι τον έκλεισε ο Πέρεζ στην Κόπς. Οι αγωνοδίκες δεν έκριναν καν ότι χρήζει διερεύνησης το συμβάν. Ο Χάμιλτον ήταν τελικά ταχύτερος όλων με χρόνο 1:27.893. Είναι χαρακτηριστικό ότι αντιδρώντας στο παιχνίδι των εντυπώσεων και της ψυχολογίας κατέβασε την ύστατη στιγμή 1 sec από την επίδοση που είχε φέρει προς ώρας το Φέτελ στην 1η θέση. Εκτός Q3 έμειναν οι Μάσα (Williams), Σάινθ (Toro Rosso), Αλόνσο (McLaren) Κβίατ (Τοro Rosso), Πάλμερ (Renault). O Βαντούρν έδειξε στον Αλόνσο πως μπορεί να προκριθεί στη 10αδα η McLaren ενώ ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με την αναβαθμισμένη Renault (νέο πάτωμα) ήταν 5ος πίσω από Mercedes, Ferrari προβληματίζοντας τον “πολύ” Μάξ Φερστάπεν. Ο Μπότας ήταν 2ος και ήταν ο μόνος που προκρίθηκε στο Q3 με τη μαλακή γόμα.
Το Q3 βρήκε όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τη μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος στην πρώτη προσπάθεια με 1:27.231 ενώ ο Φέτελ ακολουθούσε κατά πόδας με διαφορά μόλις 2 δέκατα. Άλλα δυο δέκατα πιο πίσω οι δυο Φινλανδοί Μπότας και Ράικονεν. Στη δεύτερη προσπάθεια ο Χάμιλτον κατέβασε 6 δέκατα, ήταν ο μόνος που πήγε κάτω από 1:27. Ο Ράικονεν εντυπωσίασε περνώντας το Φέτελ ενώ ο Μπότας ήταν 4ος, με την ποινή που έχει όμως θα εκκινήσει 9ος. Για να δούμε αν η μαλακή γόμα θα του επιτρέψει να κερδίσει θέσεις. Για το Χάμιλτον ήταν η 67η pole της καριέρας του απομένει μόνο μια για το Βρετανό ώστε να ισοφαρίσει το ρεκόρ όλων των εποχών που ανήκει στον άτυχο Μ.Σουμάχερ.
Μιλώντας στο τέλος ο Χάμιλτον είπε: “Πάντα κρατάω το καλό για το τέλος. Ήταν συναρπαστικά γρήγορος γύρος”. Από την πλευρά του ο Ράικονεν τόνισε πως η Ferrari συμπεριφέρονταν τέλεια όμως δεν ήταν αρκετά γρήγορη για κάτι παραπάνω: “Δεν έχω τίποτα να χάσω αύριο” τόνισε ο Φινλανδός τη στιγμή που ο Φέτελ πίστευε ότι είχε κάτι παραπάνω να δώσει στο Q3 αλλά δεν του βγήκε.
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Ο αυριανός αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα εκκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote.
Lemmy
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αποποίηση ευθυνών: Το ιστολόγιο δεν παρέχει συμβουλές, προτροπές και καθοδήγηση.
Εισέρχεστε & εξέρχεστε με δική σας ευθύνη :)