Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Μπάρες, e- εισιτήρια, κάμερες και ελεγκτές κάνουν τις πόλεις μας μοντέρνες φυλακές


Από το https://athens.indymedia.org
από Πρωτοβουλία Κατοίκων Καισαριανής

 
Μετά από έξι χρόνια βίαιης καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης που υλοποιείται σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης, το κράτος αξιοποιώντας την ανάθεση “της ελπίδας” στην αριστερή κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει νέους όρους κανονικότητας: διαχείριση της φτώχειας (καταγραφή/χαρτογράφηση/επιδοματική πολιτική/ανακύκλωση της ανεργίας με “κοινωφελή” σκλαβιά), κερδοσκοπική δραστηριότητα των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (επιχειρήσεις με στρατόπεδα συγκέντρωσης για μετανάστριες/ες και πρόσφυγες) αλλά και ένταση της καταστολής και ποινικοποίηση για όσες/ους αντιστέκονται.



Σε αυτήν την κατεύθυνση εντάσσεται και η τοποθέτηση ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Η μετακίνηση με τα ΜΜΜ δεν αποτελεί κοινωνικό αγαθό, όπως λέει η αριστερά ούτε μας πείθει ο λόγος της κυριαρχίας που υπόσχεται ότι θα ξεπεραστούν τα προβλήματα στις συγκοινωνίες που οι ίδιοι δημιούργησαν: θα αποσυμφορείται τάχα η κίνηση στην πυκνοκατοικημένη καιεμπορευματοποιημένη μητρόπολη, η μετακίνηση θα είναι γρήγορη, φτηνή, οικολογική, δίκαιη, κτλ. Στην πραγματικότητα, με πρόσχημα τα παραπάνω, εξυπηρετούνται τα συμφέροντα του κεφαλαίου μέσω της γρήγορης ροής των εμπορευμάτων, καταναλωτών και εργαζομένων και όχι όσων καλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησής τους με τα ΜΜΜ. Χρόνος και χρήμα εξοικονομείται για τα αφεντικά, τα οποία στο πλαίσιο της υποτίμησης της εργασιακής δύναμης εφαρμόζουν το σπαστό ωράριο, τα 4ωρα ενώ αυξάνουν την απλήρωτη εργασία.
Η αναβάθμιση του ελέγχου με σύστημα τηλεματικής, μπάρες και e-εισιτήριο όπου κάθε φορά που το χτυπάμε θα καταχωρούνται/χαρτογραφούνται τα καθη-μερινά μας δρομολόγια σε βάση δεδομένων με άγνωστο... ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτήν (με όλα τα προσωπικά στοιχεία καταγεγραμμένα) δημιουργεί όλο και πιο ασφυκτικό καθημερινό πλαίσιο με περισσό-τερους αποκλεισμούς και πειθάρχηση με τρόπο άμεσο/σωματικό, καθώς δεν θα μπορεί κανείς να περάσει από τις μπάρες χωρίς να καταβάλει το αντίτιμο. Οι έξυπνες στάσεις, είναι το τυράκι για την εφαρμογή της τηλεματικής με το οποίο επιτυγχάνεται η επιτήρηση του οδηγού, ο έλεγχός του σε πραγματικό χρόνο και ολοκληρώνεται το πρώτο στάδιο στην εφαρμογή του e-εισιτηρίου. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικο-ποίηση των ΜΜΜ. Δεν είναι τυχαίο ότι η τηλεματική και το e-εισιτήριο έχουν δοθεί στις εταιρείες των Κόκκαλη, Μπόμπολα και Παρασκευαΐδη.

Το e-εισιτήριο συντελεί στην πειθάρχηση των αντιστάσεων, στον έλεγχο και στην ποινικοποίηση της ζωής μας. Η μετακίνησή μας κατακερματίζεται και εξατομικεύεται, καθώς η τιμή του εισιτηρίου διαμορφώνεται ανάλογα με τα προσωπικά δεδομένα π.χ. χρόνος ανεργίας, εισοδηματικά κριτήρια και οικογενειακή κατάσταση που θα έχει καταγράψει-φακελώσει το κράτος αλλά και τη χρέωση με χρονο-απόσταση. Μέσα από Καταγραφή – Διαχωρισμό – Φακέλωμα – Επιτήρηση, το κράτος αφενός χτυπάει την αλληλεγγύη μεταξύ των επιβατών και τη συλλογική αντίσταση στους ελεγκτές, αφετέρου χαρτογραφεί τα δυνητικά εξεγειρόμενα κομμάτια της κοινωνίας.

Με την προπαγάνδα κράτους και ΜΜΕ περί τζαμπατζήδων, ότι δήθεν αυτοί είναι οι υπεύθυνοι για τα ελλείμματα των ΜΜΜ, επιχειρούν να αποπολιτικοποιήσουν, να περιθωριοποιήσουν και να διαχωρίσουν τους επιβάτες που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα είτε επιλέγουν συνειδητά να μην πληρώσουν εισιτήριο ή να σαμποτάρουν τα ακυρωτικά μηχανήματα και τα μηχανήματα ελέγχου ως πράξη αντίστασης στην καθημερινή επίθεση που δεχόμαστε. Όμως τα ελλείμματα που επικαλούνται, προκαλούνται από το ίδιο το κράτος που υπερφορολογεί τα καύσιμά τους, από τις ληστρικές συμβάσεις για την αγορά ανταλλακτικών και τα τοκογλυφικά δάνεια από το τραπεζικό κεφάλαιο. Επιπλέον, αναπαράγουν τον μύθο ότι θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ στην πραγματικότητα θέλουν να εξοικονομήσουν πόρους μέσω της αραίωσης των δρομολογίων και της προσαρμογής των μετακινήσεων μας στη νέα κανονικότητα.

Ο συνολικός σχεδιασμός των αστικών μεταφορών, όπως η νέα γραμμή U του μετρό και η επέκταση της περιφερειακής Υμηττού, υπηρετεί ένα “πρότυπο” αποστειρωμένης και ελεγχόμενης πόλης που συνδέει τις ζώνες κατανάλωσης, διασκέδασης και τουρισμού. Παράλληλα η ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το εμπορικό κέντρο Θριασίου, οι υποδομές κρουαζιέρας και οι ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων είναι σχεδιασμός που υπηρετεί την ανακατεύθυνση διεθνών ροών εμπορευμάτων και τουριστών και την κατασκευή νέων καταναλωτικών κέντρων, τα οποία αποκαλούν “αναπτυξιακά έργα”. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η κατασκευή ιδιωτικής πόλης τέρατος στο Ελληνικό και το ίδρυμα Νιάρχου, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου και όχι αυτών που μετακινούνται με τα ΜΜΜ. Έτσι, οι καινούργιοι σταθμοί που θα κατασκευαστούν από το 2017 θα έχουν έξοδο στους τελευταίους εναπομείναντες δημόσιους ελεύθερους χώρους των γειτονιών μας, προκειμένου να τους οικειοποιηθούν εμπορικά και να τους τσιμεντώσουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι έχουν σχεδιαστεί να κατασκευαστούν στην Καισαριανή δύο σταθμοί μετρό, στις προσφυγικές κατοικίες και στο Σκοπευτήριο. Ο πρώτος ενεργοποιεί το σχεδιασμό για "ανάπλαση" των προσφυγικών που λανθάνει από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο δεύτερος, σε συνδυασμό με το σχέδιο επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού, ανοίγει το δρόμο για "αξιοποίηση" της έκτασης του Σκοπευτηρίου και την εμπορική εκμετάλλευσή του με πρόσχημα το μητροπολιτικό χαρακτήρα του. Την ίδια ώρα, λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης, από τις τρεις γραμμές λεωφορείων που κινούνταν και στη γειτονιά μας μέχρι πριν λίγα χρόνια, πλέον έχει μείνει μόνο το 224, κάτι που φανερώνει και τα πραγματικά τους σχέδια... Στο σχεδιασμό τους η Καισαριανή δεν είναι η συνοικία του αγώνα των ανατολικών αλλά ο τόπος της ταβέρνας και των διασκεδαστηρίων.

Αυτές οι μεθοδεύσεις στον χώρο των μεταφορών στοχεύουν στον καθολικό έλεγχο και στην πειθάρχηση. Στοχεύουν στην ανάπτυξη νέων αγορών για τη συνέχεια της κερδοφορίας του κεφαλαίου, καταρρακώνοντας τη δική μας ζωή. Χρειάζεται λοιπόν να αντισταθούμε συνολικά στην καπιταλιστική αναδιάρθρωση και στον κρατικό έλεγχο και γι' αυτόν τον λόγο και στο e-εισιτήριο, όπως κάνουμε χρόνια τώρα στις γειτονιές μας: αυτοοργανωμένα και αντιιεραρχικά χωρίς να αναθέτουμε σε άλλους τη ζωή μας...

Να μην αφήσουμε τα ηλεκτρονικά εισιτήρια να ελέγξουν τη ζωή μας

Ελεύθερες μετακινήσεις για όλες και όλους



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.