Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Σελφίτιδα ή Selfitis. Είναι η νέα ψυχική ασθένεια;



Ο όρος σέλφι ή “selfies”  διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 2014 σε ένα άρθρο για τις ψυχικές διαταραχές. Δημιουργήθηκε για να ορίσει τη φωτογραφία εκείνη που κάποιος βγάζει τον εαυτό του, συνήθως με ένα κινητό τηλέφωνο. Με την έλευση των smartphones, ο συγκεκριμένος τρόπος φωτογράφησης έγινε ακόμα πιο εύκολος και συχνός.

Η Selfitis ή Σελφίτιδα είναι μία ψυχική ασθένεια όπως λένε οι επιστήμονες και οι ερευνητές. Μάλιστα τη διαχωρίζουν σε οριακή, οξεία και χρόνια, τονίζοντας ότι όσοι είναι νάρκισσοι είναι και οι πιο επιρρεπείς. Επίσης έχουν φτιάξει ένα ειδικό τεστ για να δείτε αν πάσχετε κι εσείς από Σελφίτιδα κι αν ναι, τότε σε ποια κλίμακα βρίσκεστε.
Το τεστ αυτό είναι ουσιαστικά μια αξιολόγηση της σοβαρότητας της κατάστασης κι έγινε πρώτα μία δοκιμή σε εθελοντές.

Η οριακή σελφίτιδα εμφανίζεται όταν οι άνθρωποι φωτογραφίζουν τους εαυτούς τους τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα, αλλά δεν δημοσιεύουν τις φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οξεία σελφίτιδα χαρακτηρίζεται, όταν κάποιος βγάζει πάρα πολλές σέλφις και τις δημοσιεύει στο διαδίκτυο.
Έχετε χρόνια σελφίτιδα, εάν έχετε μια ανεξέλεγκτη τάση να τραβάτε φωτογραφίες τον εαυτό σας όλο το εικοσιτετράωρο κι ανεβάζετε στο Facebook και στο Instagram περισσότερες από έξι φωτογραφίες την ημέρα.
Οι ερευνητές σχεδίασαν ένα τεστ ώστε να μπορείτε να μάθετε εάν έχετε «οριακή», «οξεία» ή «χρόνια» σελφίτιδα .

Το εν λόγω τεστ επικυρώθηκε από τον Δρ Mark Griffiths από το Πανεπιστήμιο του Nottingham Trent, ο οποίος δήλωσε: «Η μελέτη αυτή επικυρώνει την έννοια της σελφίτις και παρέχει στοιχεία αναφοράς και για άλλους ερευνητές, ώστε να ερευνήσουν την έννοια “σελφίτις” πιο διεξοδικά και σε διαφορετικά πλαίσια.
«Η ιδέα της αυτοφωτογράφησης μπορεί να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου, καθώς προχωρεί η τεχνολογία. Οι έξι παράγοντες που φαίνονται να αποτελούν τη βάση της αυτογνωσίας στην παρούσα μελέτη, είναι χρήσιμοι στην κατανόηση της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-ηλεκτρονικών συσκευών».



ΚΑΝΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΤΕΣΤ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ SELFITIS  ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ
Διαβάστε τις παρακάτω προτάσεις και βαθμολογήστε τον εαυτό σας από το 1 έως το 5 (όπου 5 συμφωνείτε απόλυτα κι όπου 1 διαφωνείτε έντονα).
Τα αποτελέσματα της βαθμολογίας έχουν την εξής ερμηνεία:
 0-33 Οριακή
 34-67 Οξεία 
68-100 Χρόνια
Το να βγάζω selfies μου δίνει μια καλή αίσθηση κι απολαμβάνω την καθημερινότητά μου
Η κοινοποίηση των φωτογραφιών μου, μου δημιουργεί έναν υγιή ανταγωνισμό με τους φίλους και τους συναδέλφους μου
Γίνομαι το επίκεντρο της προσοχής όταν κοινοποιώ τις selfies μου στα κοινωνικά μέσα
Χαλαρώνω όταν βγάζω selfies
Αισθάνομαι αυτοπεποίθηση όταν βγάζω selfie
Γίνομαι πιο αποδεκτός/αποδεκτή από τους φίλους μου όταν βγάζω selfies και τις μοιράζομαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Εκφράζομαι καλύτερα μέσα από τις selfies
Η λήψη πολλών και διαφορετικών selfies, με βοηθά στην αύξηση της κοινωνικότητάς μου.
Αισθάνομαι πιο δημοφιλής όταν δημοσιεύω τις selfies μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η λήψη selfies βελτιώνει τη διάθεσή μου και με κάνει να αισθάνομαι ευτυχισμένος
Έχω μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση όταν βγάζω selfies
Νιώθω ότι αποκτώ μια “δύναμη” ανάμεσα στους υπόλοιπους φίλους μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν δημοσιεύω  selfie
Οι  selfies  αποτυπώνουν καλύτερα τις αναμνήσεις και τις διάφορες εμπειρίες
Δημοσιεύω συχνά selfies για να πάρω πολλά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Με τις selfies, περιμένω από τους φίλους μου να με εκτιμήσουν
Οι selfies αλλάζουν άμεσα τη διάθεσή μου
Βγάζω selfies και τις βλέπω μόνος μου για να τονώσω την αυτοπεποίθησή μου
Όταν δε βγαίνω selfies, αισθάνομαι απομονωμένος από τους φίλους μου
Βγάζω selfies και τις θεωρώ τρόπαια για το μέλλον
Χρησιμοποιώ εργαλεία επεξεργασίας φωτογραφιών για να βελτιώσω την εικόνα του εαυτού μου, ώστε να δείχνει καλύτερα από τους άλλους.

Πώς διεξήχθη η έρευνα 
Η κλίμακα, η οποία κυμαίνεται από το 1 έως το 100, καταρτίστηκε μετά από δοκιμές σε ομάδες 200 συμμετεχόντων. Η ομάδα των ερευνητών πραγματοποίησε άλλη μια έρευνα σε άλλους 400 συμμετέχοντες.
Η έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στη Διεθνή Εφημερίδα Ψυχικής Υγείας και Τοξικομανίας, διεξήχθει στην Ινδία, τη χώρα που έχει τους περισσότερους χρήστες στο Facebook.
Η Ινδία είχε τον υψηλότερο αριθμό θανάτων που σχετίζονται με τις selfies , όπου ένας άνθρωπος σκοτώθηκε, ενώ προσπαθούσε να τραβήξει μια selfie, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο.

Η μελέτη, η οποία εξέτασε στοιχεία από το Μάρτιο του 2014 και τον Σεπτέμβριο του 2016, ανακάλυψε ότι η Ινδία αντιπροσώπευε το 60%  του συνόλου της θνησιμότητας. Οι φυσιολόγοι διαπίστωσαν ότι οι πάσχοντες από σελφίτιδα, αναζητούσαν την προσοχή και συχνά δεν είχαν αυτοπεποίθηση.
Συνεχώς δημοσιεύουν τις selfies τους με την ελπίδα ότι θα ενισχύσουν την εικόνα τους και θα αισθανθούν μέρος μιας ομάδας. Οι συγγραφείς του βιβλίου έγραψαν: «Όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, έτσι και η έννοια του εθισμού στις selfies ξεκίνησαν ως φάρσα.

Πρόσφατη έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της παρούσας εργασίας, έχει αρχίσει να επιβεβαιώνει εμπειρικά την ύπαρξή του».
http://www.trelokouneli.gr/selfitida-i-selfitis-einai-h-nea-psuchiki-astheneia/

2 σχόλια:

Το blog ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διάφορα ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δική σας ενημέρωση.